Wkino

Hvordan lage en tegneserie

Har du en god historie å fortelle med bilder og ord? Hvorfor ikke skrive en tegneserie? For hjelp med skisser, utvikle tegn, skriver en fengslende historie, og syntetisere alle disse elementene i bokform, kan du bruke disse retningslinjene og pekere.

Trinn

Hvordan lage en tegneserie. Skisser dine tegn eller tegn ideer.
Hvordan lage en tegneserie. Skisser dine tegn eller tegn ideer.

Gjør foreløpige skisser

  1. 1
    Skisser dine tegn eller tegn ideer. Siden tegneseriefigurer er veldig mye definert av hvordan de ser ut, gjør noen raske skisser er en fin måte å inspirere deg til å skape en unik karakter - og kanskje til og med gi deg tomt ideer. Du kan starte med blyant, fargestift, eller enda en digital design program avhengig av hva som får dine kreative juices strømmer.
  2. 2
    Øv tegne karakterene, steder og objekter som vil være i din historie. Proffene kaller disse "modellen ark." Jo mer du øver, jo mer konsekvent tegningene vil bli, noe som gjør det lettere for leseren å "lese" dine kunstverk. Sørge for at du vet hvordan hvert tegn ser ut fra alle vinkler vil hjelpe leserne identifisere dem, selv om det er mye action rundt dem på sidene.
  3. 3
    Øv tegne forskjellige ansiktsuttrykk, positurer og situasjoner for hver karakter. Dette vil tillate deg å gjøre figurene dine ser jevnere og vil hjelpe deg å regne ut de få knekk på teknikken din. For å øve, tegne figuren din med fire viktigste følelser (lykke, sinne, tristhet og frykt) i fem forskjellige måter hver (mildt glad, litt glad, glad, veldig glad, veldig glad, hysterisk lykkelig). Dette er en god måte å øve tegne din karakters ansikts trekk. Siden tegneserier er fulle av action, vil du også trenger å trekke hvert tegn i ulike tiltak positurer.

Utvikle karakterene

  1. 1
    Kjøttet ut dine hovedpersonene. Utvikle dine karakterenes bakgrunnshistorie og personlighet er avgjørende for å gjøre en god tegneserie. Selv om du velger å ikke avsløre mye til leseren på dette tidspunkt (ex. Wolverine), er det viktig for deg å ha en følelse av karakterens røtter slik at du kan gjøre deres atferd realistisk og organisk, deres tidligere erfaringer, seire, gjør vondt og feil bør informere sine reaksjoner i nye situasjoner. Hvis tegneserie helten vil være en superhelt, lese Hvordan lage en superhelt for råd. Ellers lese Hvordan lage en fiktiv karakter fra bunnen av.
    • Utvikle din antagonist / rival / ond persons personlighet, men ikke gå for mye i dybden i selve historien. Over-forklarer antagonist tar bort deres intriger (som er grunnen til at Joker er fortsatt så interessant) og dulls større konflikt i historien. På toppen av det, siden tegneserier må dekke mye i en begrenset tid, er det ingen tid for leseren å bli distrahert av andre enn hovedpersonen.
  2. 2
    Gjør de forskjellige karakterer svært forskjellig fysisk. Hvis du er nybegynner, vil det være vanskelig å gjøre bestemte ansikts egenskaper til figurene dine og du ikke vil at leseren forvirrende din rival og helten din. Hvis hovedpersonen har kort, blondt hår, lage din rival har langt, svart hår. Hvis hovedpersonen bærer shorts og en t-skjorte, lage din rival olabukser og en laboratoriefrakk (eller noe annet).
  3. 3
    Hvis dette er ditt første historien, ikke putt i for mange tegn. En vanlig feil i nybegynner tegneserier er at for mange tegn gjøre leseren mister interessen for hovedpersonen historie. Hold det enkelt. For en veldig kort historie, er en god nummer tre tegn. Disse kan være hovedpersonen, den antagonist og hovedpersonens hjelper hvis historien handler om en søken eller det kan være hovedpersonen, den rivaliserende og hovedpersonens knuse hvis det er en kjærlighetshistorie.

Smi en storyline

  1. 1
    Innføre en sentral karakter. Dette er vanligvis hovedpersonen, men hvis din skurk er spesielt interessant, kan det være lurt å åpne med ham eller henne (spesielt hvis du ønsker å sette en tone av korrupsjon, forfall, eller terror for hele historien). Du må dekke som (s) han er og hva hans / hennes liv er som på dette tidspunkt å gi leseren å koble til. Husk å dekke alle viktige detaljer i det tegnet liv. Du har kanskje tenkt på denne historien for en veldig lang tid, men leseren oppdager det og kan ikke forstå godt hvis du hopper over noen detaljer.
  2. 2
    Introdusere et element som starter handlingen. Dette kan være noe som fører til en forstyrrelse i hovedpersonens hverdag. Pass på å vise hvorfor dette er forskjellig fra hva tegnet er vant til.
  3. 3
    Send hovedpersonen på et oppdrag. Dette er din karakters eventyr å sette ting riktig (eller, hvis du har valgt en anti-helt, for å sette ting galt). Det er der du kan legge mye av svingene for å holde leseren interessert. Husk at du vil at leseren skal bli interessert, men du ønsker ikke å miste ham så hold en idé av verden din karakter utvikler seg i.
  4. 4
    Bygg konflikten til et klimaks. Det er der hovedpersonen enten velger eller er tvunget inn i en stor konfrontasjon som etterlater alle involverte parter for alltid forandret. Unngå fristelsen til å vise frem hvor dyktige helten din er ved å gjøre seier virke for lett, de beste konfrontasjoner er de hvor deltakerne er svært jevnt matchet og publikum virkelig frykter for karakteren (e) de elsker. Dette er øyeblikket når leseren skal holde pusten for å se hva som skjer.
  5. 5
    Avslutte historien. Dette er når leseren ser alt faller på plass. Sørg for at enden gir deg en følelse av prestasjon, av katarsis. Hvis det fungerer for deg, bør det fungere for leseren din.

Fullfør tegneserie

  1. 1
    Gjør miniatyrer for historien. For å hjelpe deg ut, skrive en tidslinje med hvert trinn eller hendelse i historien i det og skrive på forhånd hvor mange sider du vil bruke til hver hendelse: den måten vil du ikke gjøre den feilen å lage en uviktig hendelse har flere sider enn klimaks. Deretter lage thumbnails basert på hvordan du har distribuert deg arrangementer. Dette trenger ikke å være en full manus basert på det du har skrevet: miniatyrbilder er små, sketchy versjoner av hver side. Bruk miniatyrbilder for din "plottet sammenbrudd" - bestemme hvor mye av historien du vil fortelle på hver side og i hvert panel. Tenk på hvordan du lager hvert panel og hvordan du kan gjøre pek til leseren. Ikke vær redd for å prøve mange forskjellige miniatyrbilder, organisere din historie på forskjellige måter. Siden de er små og sketchy, vil du ikke trenger å bruke så mye tid på dem som du ville en fullt trukket side.
  2. 2
    Kutt ut de gode paneler. Kompilere disse (i rekkefølge), kaste ut avviser, og gjort ekstra paneler om nødvendig. Hvis du liker visse aspekter av et avvist panel, sørg for å spore dem inn i din andre forsøk (er).
  3. 3
    Tegn panel grenser for dine siste sidene. Bruk den endelige miniatyrbilder som en veiledning. Dette kan være løs på dette stadiet, når du begynner å sette den endelige kunstverk i løpet av siden. Du kan bestemme noe fra thumbnail må være litt større, eller mindre, eller bli vektlagt mer eller mindre. Dette er tiden for å gjøre de siste andre beslutninger.
  4. 4
    Lett skrive inn bokstavene. Du kan bli fristet til å begynne å tegne først, men du må sørge for at det er plass til tekstbokser og ord eller tanke ballonger. Planlegging av plassering av din kopi nå vil spare deg for mange hodepine senere.
    • Se opp for plasseringen av snakkebobler. En leser vil naturligvis lese en boble på toppen og på venstre først. Ha det i bakhodet når du plasserer dem for en dialog.
  5. 5
    Skisse i tegningene. Sørg for at alt i hvert panel er klar og fungerer slik du vil ha det til. Er tegninger stimlet bokstavene så det er smushed i ett hjørne og vanskelig å lese? Er et ord ballong som dekker en viktig detalj i grafikken? Er alt tydelig og lett å forstå? Dette kalles "pencilling." Prøv å bruke en skjerpet blyant slik at folk kan lese tegneserien. Kanskje en mekanisk blyant ville være bra. Noen artister bruker ikke-repro blå blyanter til grov i sine karakterer og panel design. Grunnen er at dette svært lys blå blyant er usynlig for kopimaskiner og svart-hvitt-utskrift prosesser, så det er ingen grunn til å fjerne dem senere. Deretter kan du avgrense kunstverk med blyant. Arbeid lys - noen linjer som overlapper blekk arbeidet vil vise i den endelige komiske sider.
    • Husk å ta noen lese hver side for å sikre at det er klart nok. Hvis vennen din spør deg noen spørsmål som "Hva mener du med det?" eller "Hvordan fikk tegnet hit?", er siden ikke klart nok.
  6. 6
    Ferdig dine blyanter. Legge til detaljer for karakterene, objekter og bakgrunner.
  7. 7
    Blekk dine ferdige sider om ønskelig. Noen artister bare la arbeidet i blyanter ("Herobear og Kid" er ett eksempel). De fleste tegneserier, men er svertet over ferdige blyanter. Bruk det du føler deg mest komfortabel med - eller vurdere å overlate sidene til noen andre for å bli innsatt (som de store selskapene gjør). Ved hjelp Penstix, Rapidograph, eller pigger, børster og India blekk vil bringe liv til arbeidet. Følg nøye med på linjen vekt - generelt, utenfor eller definere linjene er tykkere, mens detaljer som ansikts linjer og stoff rynker er lettere og mer delikat. Blekk i linjene av grensene.
  8. 8
    . Sette din type eller blekk brevene i Bokstaver er ekstremt viktig - det forteller halvparten av historien din, mens bildene fortelle den andre halvparten. Hånd skrift kan være tidkrevende og vanskelig, men det ser flott når det gjøres av en talentfull kalligraf. Bruk blyant til grov i dine brev - ingenting ser verre enn å kjøre ut av rommet i et ord ballong. Eller vurdere å bruke Word eller noe lignende, og en skrifttype som Comic Sans for å gjøre dine brev perfekt og leselig. Ikke glem å stave sjekk! Grammatikk er viktig skriftlig.
  9. 9
    Finn en tittel for din historie. Dette er ikke alltid så enkelt som det høres ut. Hvis du allerede har funnet en, bra. Hvis du ikke har, begynne med å skrive så mange ord som kan forholde seg til historien din som du kan. Prøv å skrive rundt 50 til 100 for en novelle eller 100-200 hvis det er en lang historie. (Det er kjedelig, ja, men det vil strekke grensene til fantasien din og tvinge deg til å komme opp med noe litt mer kreativ). Deretter kombinere ord sammen for å lage en tittel. Etter å ha gjort noen kombinasjoner, velg de du liker best og har noen venner hjelpe deg. Ha alltid en andre, tredje, fjerde eller femte mening. Spør dine venner som tittelen gjør dem ønsker å lese tegneserien mest.
  10. 10
    Avgjøre om ikke å publisere tegneserien. Hvis det viser seg veldig bra, kan du selv være i stand til å selge den på Comic Con. Hvis resultatene er ikke så spektakulære (eller bare du ikke er interessert i publisering), kan du lage en Facebook-side for den eller sette den på YouTube i stedet!

Eksempel tegneserier


Tips

  • Les noen faktiske tegneserier. Du kan like godt se på the real thing før du begynner.
  • Ikke vær redd for å starte på en historie eller en side når du tror det ikke passer sammen. Alt det arbeidet du har gjort vil alltid være nyttig, selv om du føler at det har vært for ingenting. Husk at øvelse gjør mester.
  • Stadig gjøre andre lese din historie. Ikke vær redd for å bli kritisert. Det er ofte vanskelig å ha noen peker ut hva som ikke passer inn i noe du jobber så hardt på, men det er viktig. Husk at din mening ikke er objektiv.
  • Vær konsekvent med ideen din.

Advarsler

  • Ikke føl deg motet hvis historien eller tegninger er ikke så god som du vil de skal være. Med praksis, vil det bli bedre. Du kan ikke starte ut som perfekt.