Wkino

Hvordan lage din egen brettspill

Så du ønsker å lage et brettspill? Følg trinnene nedenfor og ha det gøy å lage ditt eget brettspill!

Trinn

Hvordan lage din egen brettspill. Bestemme alderen av dine spillere.
Hvordan lage din egen brettspill. Bestemme alderen av dine spillere.
  1. 1
    Bestemme alderen av dine spillere. Å vite aldersspredningen av dine tentative spillerne ville tillate deg å designe spillet så enkelt eller så detaljert som du ønsker den skal være, og vil tillate deg å lage alderstilpassede regler. For eksempel, hvis du utformer spillet for små barn, ville du ønsker å lage noe som er enkel, lett å forstå, morsom, og ville fremme kameratskap og læring blant barn på samme tid. For voksne, kan du lage noe som er mer konkurransedyktig og spennende.
  2. 2
    Tenk på et tema og grunnen for spillet ditt. Er du interessert i å lage et spill som er basert på en ferdighet, slik som Pictionary, Scrabble eller Clue? Eller er du mer interessert i å lage en bane spill som er utelukkende basert på flaks og tilfeldigheter, for eksempel Chutes og stiger? I så fall vil det være en der du er en pirat og må reise havene til å finne tapte skatten, eller vil du bli fanget i haunted mansion og må unngå monstre og spøkelser? Bruk ideer fra eksisterende spill for å hjelpe deg i gang. Du kan selv gjøre temaet om en bok!
  3. 3
    Kartlegge regler og anvisninger for spillet. Så mye som mulig, prøve å holde reglene enkle, slik at nye spillere vil slå an raskt og vil ha en morsom spillopplevelse generelt. Her er noen ting å huske på når du oppretter reglene:
    • Er spillet ment rent for glede formål, pedagogiske formål, eller en blanding av begge deler?
    • Hva er minimum og maksimum antall spillere som kan spille?
    • Hvor mange plasser i styret / variasjoner på historien må du holde spillet interessant for flere skuespill?
    • Hva er de brikkene som trengs for spillet? (Spillernes markører, terninger, kort, etc.)
    • Hva er målet med spillet? Gjør spillerne løp for å nå en endelig destinasjon (som i Candy Land) eller konkurrerer om å samle godbiter (som i Monopol)?
  4. 4
    Skissere en grov utkast av bord design. Dette vil tillate deg å avgjøre om du trenger å ta mer eller mindre detaljer i den endelige utformingen. Du kan velge å lage dine egne design for bilder og bilder som vil gå på spillet ditt, men hvis du heller vil bruke ferdiglagde bilder, er det mange ressurser på Internett som du kan gjøre et søk på og laste ned. Nødvendige komponenter i et tradisjonelt spillebrettet omfatter:
    • En sti. Sørg for å legge start og etterbehandling steder og å sette ut en klar retning for karakteren (e) å reise sammen. Avgjøre om ikke å splitte eller sløyfe banen for å legge til variasjon eller utvide spilletid.
    • Posisjoner som å lande. Disse kan bli utpekt av former (firkanter, sirkler, trekanter) eller trukket objekter / steder (stepping steiner, øyer, skyer). Sørg for at enkelte stillinger omdirigere spillere, instruere dem til å plukke opp kortene, eller få dem til å vinne / tape elementer. Ved utforming av posisjoner som viderekobler spillere til andre steder, være forsiktig for ikke å skape noen domino effekter (ex. a Go Back To Spaces stilling som sender tar en spiller til en Flytt Ahead Fem Spaces posisjon). For et renere utseende, farge-kode posisjonene til å representere forskjellige kommandoer (i motsetning til å skrive dem ut).
    • Spillkort. En tilfeldig stokket utvalg av kortene legger variasjon til en uforanderlig spillet sti ved å påvirke spillerne på uventede måter. Et kort forteller ofte en rask historie om en hendelse som rammer en spiller, og deretter endrer hans eller hennes poengsum / stilling / akkumulert varer tilsvarende. Å ha ulike typer kort (ex. kort som endrer en spillers plassering, kort som endrer en spillers statistikk, kort som spillerne kan samle gjennom spillet til å representere prestasjoner, og / eller kort som kommando-spillere å gjøre ting i det virkelige liv som dans, synge, gjøre en cartwheel, tegne personen til sin venstre, etc.) vil i stor grad øke antall måter som et spill kan utfolde seg.
  5. 5
    Påfør design til en base bord. Du kan bruke en lang ark, men det ville være bedre å velge en kraftigere materiale som papp, kartong eller plakat bord, slik at brikkene ikke vil bli slått-over hvis det er en lek. (Hvis du bestemmer deg for å bruke papir til basen din det kan være laminert slik at det er vanntett og vil ikke bli lett dratt fra hverandre.) Hvis du ikke ønsker å kjøpe nytt materiale, bruke gamle pizzaesker, den papp i gamle permer, eller til styret fra et gammelt spill som du ikke bruker lenger, bare male over materialet eller dekk med rent papir å gjøre plass til en ny design. Når du er klar, dekorere bordet med design som du skisserte.
    • Det er ingen begrensning på de tingene som du kan bruke til å dekorere bord - bruk ferdige utskriftene, mønstret papir, maling, tusjer - noe som vil tillate deg å sprite opp brettet og gjøre design pop-up!
    • Gjør din bord design så levende som mulig, slik som å fange og opprettholde interessen til spillerne.
  6. 6
    Opprett spillebrikker. Du kan tegne bildene på papir, og deretter tape eller lim dem til din foretrukne materiale, som for eksempel lys papp (den type som brukes på kornblanding boksene), om å lage et spill for familie eller venner, kan du også bruke spillernes bilder. For å gjøre bitene stå, kuttet ut en stripe av papp som du kan foldes sammen til en 3D-triangelet (ligner på bilderammen står), så holde seg til baksiden av stykket for støtte. En annen måte å gjøre spillebrikker som skiller seg er å lime craft skum til bunnen av det brettede arket. Du kan også bruke deler fra andre spill sett. Du kan gjøre karakterstykker i tråd med placemarkers som kort eller polletter, trekke disse ut også. Gode ​​materialer til bruk for spillet kortene er kartotekkort eller kort.
    • Hvis spillet innebærer bruk av en terning eller spinner, kan du bare bruke de fra dine eksisterende spill, eller lage dine egne fra papp og markører. For å gjøre dette, trenger du en pin, en sirkel stykke papp og kartong pil, og en markør. Stikke pinnen gjennom pilen og stykke papp. Deretter dekorere.
    • Skrive ut retninger for spillet ditt så godt slik at spillerne kan bare referere til det i tilfelle du ikke rundt å forklare reglene.
  7. 7
    Test og test på nytt. Test din prototype design med pasientens venner og familie for å stryke ut eventuelle uforutsette feil eller fallgruver. Sikre at spillereglene er rettferdig og at spillet konseptet er morsomt og lærerikt for målgruppen.

Tips

  • Få meningene og ideene til andre før du fullfører spillet ditt. Spør venner, familie, og tenker for deg selv: "Er dette hva jeg vil?" Husk, vil dine venner og familie skal spille med spillet også, så du vil at det skal være attraktivt for dem så mye som mulig.
  • Lek litt med reglene.
    • For eksempel, i stedet for alltid å flytte et visst antall plasser i en bane spillet, gi spilleren med insentiver eller spesielle symboler til å bevege seg i ulike retninger for en gitt tidsperiode.
    • Legg spill områder som tar deg til andre områder eller ville tredoble neste kast.
    • Har en annen målet i stedet for bare å lande på "ferdig" plass - lander på vannfontenen 10 ganger, samle alle gullmynter, osv.
    • Bruk en dør eller lage kort som viser hvilke farger som skal flytte til (som i Candy Land).
  • Gjør mini brettspill for på farten. Du kan også lage brikker med store perler, flaskekorker, og gjøre noen med polymer leire.
  • Ikke glem om dekning! Gjør det ser kreativ og full av farge avhengig av tema.
  • Hold brettspillet ryddig og profesjonelt utseende. Ikke bli fornøyd før du får godt utført jobb.
  • Hvis brettspill design innebærer rette bokser, bruker en linjal når du legger det ut på bordet for å gjøre det ser fint og ryddig.
  • Du kan vurdere å utforme grunnleggende og avanserte regler for å appellere til de som foretrekker en enklere eller mer omfattende spill. Hvis implementert riktig, kan de grunnleggende reglene hjelpe introdusere en spiller til spillet som gjør det enklere å tilpasse mer avanserte regler senere. Legge til valgfrie regler kan appellere til en spillers kreativitet. Et spill med offisielle regler samtidig oppmuntre egendefinerte regler vil appellere til spillernes frihet.
  • Ikke gi spillet en kjedelig eller brukt tema.
  • Ikke gjør et spill som har en uklar tema, som det kan forvirre dine spillere også.

Advarsler

  • Sørg for at du har en soleklar vinner. Hvis spillere kan både samle gjenstander å score poeng og løp hverandre over målstreken, kan det fort bli uklart hvem som er i forkant av hvem. Sørg for å etablere tydelig hvilke av disse tingene er verdt mer, og hvorfor.
  • Sørg for at dine spilleregler er rettferdige. Poenget med spillet er å skape en hyggelig, morsom og positiv opplevelse - og ikke gnist eventuelle misforståelser mellom players.If du gnist eventuelle misforståelser vil det trolig føre til en veldig stor argument.
  • Hvis du planlegger å publisere og selge spilldesign, at du ikke er krenkende på noen åpenbare opphavsrettigheter. Det kan være lurt å vurdere å endre noe som kan bli et mål for søksmål.
  • Ikke gjør reglene for komplisert. Holde dem korte og enkle. Noe for komplisert vil gjøre spillerne mister interessen raskt og kan også gjøre det vanskelig for deg å gjøre.

Ting du trenger

  • En base for din brettspill - Papp, kartong, plakat bord, gamle pizzaesker, eller gamle plater fra andre spill du ikke bruker lenger.
  • Spillebrikker - Bruk gamle brikker fra andre spill, eller lage din egen.
  • Dice, spinnere, eller kort - Du kan enten bruke en fra et annet spill eller være kreativ og lage din egen. Spinnere kan enkelt gjøres med et stykke papp eller skum, til fargestifter og markører dekorere det med dine egne bilder, peker en pil (kan gjøres fra bygging papir eller plakat), og en skrue.
  • Tegning og fargelegging materialer - Markører, maling, penner, blyanter, osv.
  • Design stykker - Computer utskrifter, magasin cut-outs, familiebilder, etc.
  • Saks
  • Lim eller tape
  • En linjal
  • Veiledningshefte
  • Paint (valgfritt)