Wkino

Hvordan spille Dungeons and Dragons

Dungeons and Dragons er et veldig bra spill å spille mens du er lei, eller hvis du vil utvide realms av fantasien din. Tross alt, trenger et spill med en dybde som dette virkelig mye arbeid som skal spilles riktig. Her er noen ting du kan gjøre for å kunne spille dette praktfulle spillet.

Trinn

Hvordan spille Dungeons and Dragons. Organisere ditt eget spill.
Hvordan spille Dungeons and Dragons. Organisere ditt eget spill.

Spille Dungeons and Dragons

  1. 1
    Kjøpe håndbøker. For å kunne spille Dungeons and Dragons, også kjent som D & D eller mer vanlig DnD, må du kjenne reglene. Hvis du ikke finner en butikk for å kjøpe bøker fra, prøve noen nettside som amazon.com. Les gjennom håndbøker til det punktet at du i utgangspunktet vet hver eneste regel.
  2. 2
    Delta i et spill. Den enkleste, beste og enkleste måten å komme i gang er å delta i en eksisterende gruppe. Hvis du er mindre sosialt apt enn gjennomsnittet, kan dette virke skremmende.
    1. Finne en gruppe. Venner som er interessert i D & D er også en god gruppe som du kan danne
      • # # * Legg inn en kommentar på kork bord. "Ny spiller på jakt etter en D & D spillet" bør gjøre det. Ikke glem din kontaktinformasjon.
      • La noen D & D brukerutstyr lyver om arbeidsområdet. Du vil ønske å kjøpe et sett med D & D terningen uansett. Den 20-sided dø er ikoniske - alle som spiller vet hva de er for.
    2. Ta kontakt. Du må epost, telefon og / eller møte den personen som er vert for gruppen, og be om å bli med i spillet. Det viktigste du ønsker å etablere er aldersgruppen. D & D er en aktivitet som en blandet aldersgruppe kan nyte, men du trenger ikke nødvendigvis ønsker å være den eneste tenåring i et rom fullt av 40-åringer. Det er opp til deg på den.
    3. Møt opp på spillet natt. Igjen - det er ingen vei rundt dette må du gå til hjemmet til en totalt fremmed, og banke på døren.. Bare være modig, og forresten, det skader aldri å ha det sveitsiske Army Knife i din lomme foran i tilfelle den personen viser seg å være noen seksuell overgriper, eller noe. Lær å.
  3. 3
    Organisere ditt eget spill. Dette tar litt mer arbeid på din del.
    • Utpeke en Dungeon Master (DM). - mest sannsynlig at du, hvis du er den som arrangerer et nytt spill. Denne personen bør ha mest kunnskap om reglene, eller i det minste mest villige til å lære og kjøre spillet. De vil ønske å gjøre en liten bit av utarbeidelse av et eventyr før den første økten. Denne personen bør kjøpe eller allerede har en kopi av Core regelbøker - Spillerens Handbook, The Dungeon Master Guide & the Monster Manual I. Det er tonnevis flere bøker tilgjengelig, men du trenger bare disse tre for å kjøre spillet.
    • Finn et sted å spille - Vanligvis innebærer dette et bord med noen stoler rundt seg, og er vanligvis på DM hus / leilighet (ikke for noen virkelig god grunn, som bare synes å være hvordan det kokekar ut). Helst et sted uten distraksjoner som TV eller andre folk som ikke skal spille.
    • Finn interesserte aktører - Når du bare starte opp, vil du sannsynligvis ønske å feste med venner. Det eneste de trenger er en interesse i Fantasy innstillinger, et åpent sinn og fantasi. Valgfritt, men anbefales, elementer inkluderer en blyant, et sett med terninger (mer om det senere), og en spillers Handbook av sine egne.
  4. 4
    Første økt - Character creation - Når du har funnet ut hvem og hvor, bør dere møtes for karakterer. Du kan gjøre dette alene, men med nye og uerfarne spillere er det best å få alt sammen. På den måten forvirrende emner og fest balanse kan lett forklares og korrigeres.
    • Sikre at alle har en blank karakter ark eller bruke et program som redblade å gjøre det for deg.
    • Les instruksjonene som gjelder karakterer i spillerens Handbook og har alle, men DM skape en figur.
    • Ta oppmerksom på forskjellene mellom raser og klasser, og som utfyller hverandre. For eksempel, hvis du bestemmer deg for å være en fighter og dette er første gangen ut, et menneske eller Half-Orc vil være et langt bedre valg enn enten en alv eller en Gnome. På den annen side, hvis du vil ha en utfordring, kan du prøve en munk eller en Stave Caster av noe slag (Sorcerer, Druid, Cleric, Wizard, etc.)
      • Dette vil bli kalt Player Character (PC). Alle de andre karakterene som er i spillverdenen som ikke er kontrollert av en spiller kalles ikke-spillbare figurer (NPC) og vil bli kontrollert av Dungeon Master.
  5. 5
    Eventyret begynner - Du kan flytte rett inn i dette trinnet på den første økten etter at du er ferdig med tegn, eller kan dette også være den andre økten. Uansett, dette er hvor du alle begynner faktisk å spille spillet.
    • Hver spiller styrer sine egne PCer. Du kan ikke kontrollere andres PC, du kan heller ikke kontrollere NPCer.
    • DM vil beskrive hvor du er og hva som er rundt deg.
    • Spillerne alle bytter på å fortelle DM hvilke tiltak de ønsker å gjøre i respons. DM vil svare på hvert spørsmål og forklare hva utfallet av eventuelle tiltak.
    • Play vil fortsette i denne frem og tilbake mellom aktørene og DM.
      • Eksempel: Start spillet med DM forteller deg hvor du er og noen generelle ideer om dine omgivelser, for eksempel: "Du befinner deg i en sump I nord kan du se et hus Til Vesten kan du gå videre inn på.. sump. øst og sør passasjer er blokkert av tett vekst ".
        • Spiller 1: "Jeg flytter til Nord sakte, og trekker sverdet mitt i tilfelle noe angriper oss."
        • Spiller 2: "Hvor dypt er myrvann"
        • Spiller 3: "Er huset i god stand?"
        • Spiller 4: "Jeg flytter til Nord, også."
        • DM: "Dere to begynner å flytte nordover sakte, gjørma suger på støvlene dine fra under vannlinjen Vannet er ca en til to meter dyp, generelt shin-deep {Player 3}, du prøver å bestemme.. kvaliteten på huset fra der du er. Lag en oppfatning sjekk. "
          • 3 spiller, som prøver å se om hun kan gjøre noe som kan eller ikke kan være gjennomførbart blir bedt om å lage en "oppfatning check". Hun vil rulle en tjue-sided dø (d20) og legge hennes dyktighet av oppfatningen til totalen. DM, i hemmelighet, vil bestemme et tall som representerer hvor vanskelig det ville være å lykkes, dette kalles "DC". Hvis spilleren totale er lik eller over DC, deretter forsøkene lykkes. Mer detalj på hvordan dette fungerer kan finnes i spillerens Handbook eller i (System Reference Document).
        • Spiller 3 ruller en 13 på d20. Hun legger til tre hun har i Spot, gi henne PC totalt 16 for å se tilstanden til huset. DM hadde gjort DC en 10, så det var ganske lett å se.
        • DM:. "Skjeling på strukturen, ser du at det synes å være skjev litt til siden, med styrene på vinduene Det er usannsynlig at noen har bodd der i noen tid, men som til noen ting bor der... vel, du er ikke så sikker. "
    • Andre eksempler på lek ligger i spillerens Handbook og Dungeon Master Guide.
  6. 6
    Slutten av spillet - De fleste øktene vil ende på eller nær en forhåndsbestemt tid. Den gjennomsnittlige tiden bestemmes av hvor ofte du spiller - hvis du kan spille en gang i uken, da disse øktene kan være bare fire timer der-som om du kan bare spille en gang i måneden, kan alle velge for åtte timers økter. Uansett hva du foretrekker, holder DM generelt styr på tiden og vil ringe slutten av spillet når det passer. De fleste DMs foretrekker å lage en episodisk "klippe-henger" føle deg før noen form for aksjon for å stoppe på. Dette utsetter hovedsak eventyr på en spennende punkt, slik at spenningen for hvordan det vil løse på neste sesjon er høy blant spillerne. Akkurat som et TV-show, vil dette oppfordre alle til å komme tilbake neste gang!

Tips

  • Det er spillmodulene (kart og historier som inkluderer ulike typer møter som: monstre, NPCer, og skatten steder) er tilgjengelig både i bøker og på nettet som kan hjelpe en DM hvis han eller hun ikke ønsker å opprette en. Dette er et flott sted for nye DMs å starte.
  • Ikke vær redd for å rollespill! Prøv å si ting som din karakter ville si, snarere enn å snakke i dagens slang. Du trenger ikke å pepper alt med Thou s eller Milord-tallet, men en middelaldersk bueskytter vil ikke si "Dude", eller "det er onde beist!"
  • Nyt tiden sammen, uavhengig av utfallet av eventyret. Poenget med det hele er å ha fun.Some folk tror denne regelen gjelder ikke og kan kaste raserianfall hvis det ikke går bra. Hvis dette skjer ikke vær sjenert til å spørre din DM å sparke ham / henne ut.
  • Utpeke en Map Maker / Note Taker fra de gjenværende spillerne. Dette trinnet er valgfritt, men ved å gjøre det vil det eliminere mye av back-sporing og glemte ledetråder.
  • Nybegynnere bør holde seg til standard karakter raser og klasser som finnes i spillerens Handbook.
  • Dice er referert til av antall sider, så en d20 refererer til en tjue-sided dø. Noen ganger trenger du en d2 eller d3, siden disse ikke eksisterer bruke en d6 med 1,2,3 = 1 og 4,5,6 = 2 eller bare en rettferdig mynt (d2) og 1,2 = 1; 3, 4 = 5,6 = 2 og 3 (D3). Tallet forut for "d" er antall terninger, så 3d6 er tre seks-sidet terning.
  • I D & D gaming rulle deg ulike terninger (fra d4 til d20 - 4-sidig til 20 sidet terning) for å bestemme resultatet av mange handlinger når under tvang, dersom utfallet kunne ha ikke-trivielle konsekvenser eller hvis handlingen er utfordrende å tegnet nok å være mislykket. Eksempler kan variere fra suksess eller fiasko i kamp, ​​prøver å hoppe over en stor grop, hvor godt du representerte selv i samtaler med en prins, hvis du kunne bo på en galopperende hest i regnet, å kunne se noe på avstand, osv.

Advarsler

  • Ikke alle vil forstå gleden av rollespill. Det er deres problem, ikke ditt. Ha det gøy uansett hva de sier.
  • Ikke ta gjestene med deg til en økt uanmeldt. Spør alltid DM og eieren av stedet du spiller på før du møter opp med hvem som helst! Tilskuere vanligvis tjene som mer en distraksjon enn noe annet, og vil gjøre mange mennesker ubehagelig. Dette er spesielt sant for eieren av stedet. Å være høflig og respektfull er alltid viktig.
  • Graden av rollespill er ofte bestemt av gruppen du spiller med. Lær hvor langt de tar rollespill, og hvor mye komedie er integrert i rollespill.
  • Det kan være vanskelig å fokusere på eventyr når du er sammen med dine venner. Spilløkter ofte forfalle til småprat. Du bestemmer om dette er bra eller dårlig.
  • Sørg for at alle spiller med samme versjon. Det er store endringer fra en versjon til en annen, og selv tredje utgaven til 3,5 har noen store endringer. Hvis du ikke er forsiktig, kan du ende opp med å skape en karakter som er ødelagt (ekstremt bra, vanligvis på grunn av exploits) eller en som ikke kan riktig funksjon på grunn av å blande regler.
  • Det er en god idé å ha et spill grid system for å eliminere eventuelle misforståelser om hvor alle er i forhold til hvor monstrene er.
  • Det er godt å rollespill, men ikke overdriv. For eksempel trenger du ikke alltid å si ting som: "Prithee min Liège, men hvis min dolk ikke ender opp tilbake i min Ponce, jeg nødt til å spriker og butterfly du på et tre. Huzzah! "
  • Hvis andre ikke rollespill, er det ikke et problem du skal bli hengt opp på. Mange gjør ikke rollespill fordi de har sterk tro mot hekseri og kan bli ubehagelig med noen opptrer som de kan gjøre magi. Andre bare føler selvbevisst playing "la oss late" som voksne, og vil heller fokusere på spillet aspekt av D & D. Du kan fortsatt ha mye moro å oppføre seg som ekte mennesker!

Ting du trenger

  • Bøker for regler og informasjon som for eksempel: Dungeons and Dragons: Players Handbook, Dungeons and Dragons: Dungeon Master Guide, Dungeons and Dragons: Monster Manual.
    • Alle tre kan kjøpes som en start pakke i en veske for en rabatt
    • De grunnleggende regler, kalt d20 System Reference Document (SRD), er online og gratis. ()
  • Dice: D20, D12, D10 (faktisk to terninger i et par, en går 1-10 og en annen går 10-100, telle opp i titalls), d8, 4d6, 2d4
  • Papir og penn eller blyant (for kartlegging, holde orden på karakter statistikk, etc)
  • Millimeterpapir (valgfritt): Great for å lage kart for både DM og Map Maker
  • En venn