Wkino

Hvordan lage en fangehull og drager karakter

Denne artikkelen vil fortelle deg det grunnleggende karakter skapelsesprosessen å lage din egen spiller karakter i Dungeons and Dragons 3.5.

Trinn

Hvordan lage en fangehull og drager karakter. Hver DM har forskjellige 'husregler'.
Hvordan lage en fangehull og drager karakter. Hver DM har forskjellige 'husregler'.
  1. 1
    Hver DM har forskjellige 'husregler'. Sjekk med din DM før du begynner. De kan si nei halv orker ', eller' ingen onde karakterer '. De kan også ha en annen plan for rullende statistikken din!
    • Role Playing Games, eller "rollespill" har spesialisert språk. "Stats" er som regel disse statistikkene i kjernen av din karakter, slik som styrke eller karisma. Noen ganger andre ting, for eksempel hvor mye din karakter kan løfte, kalles også en stat, men vi skal prøve å holde det enkelt her.
  2. 2
    Rull din base evne score, som beskrevet under beregninger. Etter å modifisere dem for rase disse vil bli dine statistikker. Mange, som "ork" eller "elf" er sikkert kjent for deg gjennom populære fantasy. Hvis ingen av dem synes tiltalende du kan alltid gå med den velkjente "human".
  3. 3
    Velg din rase. Dette valget vil avgjøre mange faktorer, blant annet rasistiske bragder, men det viktigste på dette stadiet er at det effekter dine statistikker. Se i PHB for en fullstendig beskrivelse av ditt valg.
  4. 4
    Velg ditt justering. Det er ni justeringer i spillet, og i utgangspunktet bestemme hvordan din karakter ville reagere i en bestemt situasjon. For eksempel, en kaotisk ond karakter som ser en såret mann på siden av veien kan håne ham eller drepe ham og gå gjennom lommene, mens en lovlig god karakter kan jag for å bistå mannen og helbrede ham hvis mulig. Dette trinnet er viktig fordi noen av klassene at du må være av en viss justering, eller har visse begrensninger på hvilke justeringer du kan være. Beskrivelser av justeringer kan bli funnet i PHB. Din DM kan bestemme at alle klasser kan være noen justering, men den gjennomsnittlige DM følger PHB regler.
  1. 1
    Kjøp ferdigheter. Du har en rekke ferdighetspoeng som du kan kjøpe ferdigheter (liste over ferdigheter og beskrivelser kan finnes i PHB). Jo høyere karakter intelligens, jo flere poeng får du. Se PHB for dine eksakte amount.Class ferdigheter (oppført i PHB i klassen beskrivelse), og generelle ferdigheter, kostet ett poeng per rang. Cross-klasse ferdigheter er ferdigheter en tegnklasse normalt ikke ville vite, og koste dobbelt. Også huske på at hver ferdighet har en tilhørende modifier. Så hver gang du gjør et kast med en ferdighet, legger du til antall innkjøpte rekkene så vel av den karakteristiske modifier forbundet med denne ferdigheten (dyktighet beskrivelser angi hvilke gå med hvilke).
  2. 2
    Plukk ut din prestasjon (er) En liste over bragder og beskrivelsene kan bli funnet i PHB.
  3. 3
    Forbered staver kjent. Prester og druider har tilgang til alle sine staver, men veivisere trenger å rådføre seg med DM for deres start magi. Trollmenn bør velge nøye, så de få de plukke vil diktere sin rolle i spillet. Når du bare har noen få valg for hvert nivå, er det viktig å velge med omhu.
    • Bruk utgangsmaterialet gull oppført i PHB.
    • Velg start utstyr.
    • Sjekk med din DM først, kan han / hun krever at du kjøper varer gjennom rollespill i spillet.
  4. 4
    Beregne og registrere spell lagre fm (vanskeligheter med klassen, eller hva motstanderen må rulle for å være mindre påvirket av spell.) # Andre ting å se på: å treffe bonus (bonus når rulle for angrep), kjempe modifiers, og andre div. data. Alle disse kan finnes i din PHB.

Beregninger

  1. 1
    Base evne score (stats): Roll 4 Six-sidige terninger seks ganger. Slipp laveste & tilsett resten sammen.
  2. 2
    ~ Fordel hvert kast blant kjernen statistikk (Strength [STR], fingerferdighet [DEX], Grunnloven [CON], Wisdom [WIS], Intelligence [INT], og Charisma [CHA]).
  3. 3
    Evne modifikatorer: Endringsikonet avhenger av din Base Score.
  4. 4
    Base score - Modifikator
  5. 5
    6-11.... 0
  6. 6
    12-13.... 1
  7. 7
    14-15.... 2
  8. 8
    16-17.... 3
  9. 9
    18-19.... 4
  10. 10
    20-21.... 5
  11. 11
    Evne modifikatorer vil bli brukt til å forbedre angrep, sparer, initiativ (slaget rekkefølge), og AC (rustning klasse). De vil også påvirke dine ferdigheter.
  12. 12
    For klasser -
    • Barbarian
  13. 13
    Hit dø: D12
  14. 14
    Ferdighetspoeng på første lvl: (4 + Int Modifikator) x4
  15. 15
    Ferdighetspoeng ved hvert lvl: 4 + Int Modifikator
    • Bard
  16. 16
    Hit die: D6
  17. 17
    Ferdigheter på første lvl: (6 + Int Modifikator) x4
  18. 18
    Ferdigheter på hvert lvl: 6 + Int modifier
    • Geistlig
  19. 19
    Hit die: D8
  20. 20
    Ferdigheter på første lvl: (2 + Int Modifikator) x4
  21. 21
    Ferdigheter på hvert lvl: 2 + Int Modifikator
    • Druid
  22. 22
    Hit die: D8
  23. 23
    Ferdigheter på første lvl: (4 + Int Modifikator) x4
  24. 24
    Ferdigheter på hvert lvl: 4 + Int Modifikator
    • Fighter
  25. 25
    Hit die: D10
  26. 26
    Ferdigheter på første lvl: (2 + Int Modifikator) x4
  27. 27
    Ferdigheter på hvert lvl: 2 + Int Modifikator
    • Monk
  28. 28
    Hit die: D8
  29. 29
    Ferdigheter på første lvl: (4 + Int Modifikator) x4
  30. 30
    Ferdigheter på hvert lvl: 4 + Int Modifikator
    • Paladin
  31. 31
    Hit die: D10
  32. 32
    Ferdigheter på første lvl: (2 + Int Modifikator) x4
  33. 33
    Ferdigheter på hvert lvl: 2 + Int Modifikator
    • Ranger
  34. 34
    Hit die: D8
  35. 35
    Ferdigheter på første lvl: (6 + Int Modifikator) x4
  36. 36
    Ferdigheter på hvert lvl: 6 + Int Modifikator
    • Rogue
  37. 37
    Hit die: D6
  38. 38
    Ferdigheter på første lvl: (8 + Int Modifikator) x4
  39. 39
    Ferdigheter på hvert lvl: 8 + Int Modifikator
    • Sorcerer
  40. 40
    Hit dø: D4
  41. 41
    Ferdigheter på første lvl: (2 + Int Modifikator) x4
  42. 42
    Ferdigheter på hvert lvl: 2 + Int Modifikator
    • Wizards
  43. 43
    Hit dø: D4
  44. 44
    Ferdigheter på første lvl: (2 + Int Modifikator) x4
  45. 45
    Ferdigheter på hvert lvl: 2 + Int Modifikator

Navngi

  1. 1
    Navngiving er nærtagende og individualistisk, men du bør ta hensyn til slike ting som tonen i spillet (for eksempel dumt), sjangerens (vanligvis fantasy eventyr, men d & d 3,5 tilbyr mange innstillinger og utvidelser langt utover dette), og din karakterens bakgrunn (en midt-østlige stil karakter er usannsynlig å bli kalt "Ed").

Tips

  • Plukk karakter utseende og bakgrunn. Selv om dette trinnet er ikke nødvendig for den gjennomsnittlige dungeon crawl, gjør det rollespill mer interessant. Hvis dette ikke kreves av DM, prøve å gjøre det anyways som det vil gjøre ting enklere når du velger bragder og ferdigheter. Hvis du bestemmer deg for å lage en helt kjent for lading i kamp på sin trofaste ganger med en lynrask sverd rettferdighet, uvitende om noen fare for seg selv, sjansene er du vil være på jakt etter en melee klasse som kan svinge et sverd. Kanskje du ønsker å kjøpe dyktighet rangerer som øker din evne til å håndtere din hest, bragder som øker sverdet ditt ferdigheter, og et løp som vil gjøre din klasse sterkere.
  • Ikke bekymre deg hvis det tar lang tid. Med praksis, vil du lage tegn i løpet av minutter.
  • Hvis det er noen informasjon du ikke vet, 99% av tiden du kan finne den i spilleren Handbook (PHB) eller ved å spørre andre spillere.
  • Ha det gøy!

Advarsler

  • Bilde: charactersheet_901.pdf forvirrende ikke sant?

Ting du trenger

  • Du trenger V.3.5 Spillerens Handbook for å gjøre din karakter, også et komplett sett med terninger, inkludert fire D6 (6 sidet terning) for å generere statistikk. The 'D' indikerer terninger. En rekke før det er hvor mange av denne typen, mens tallet etter 'D' angir antall sider på som dør. Et komplett sett inneholder 1D4, 1D6, 1D8, 2D10, 1D12, og 1D20.
  • Skrap papir og ett stykke for opptak de endelige resultatene (eller en karakter arket).