Det klassiske spillet av Tic Tac Toe (også kjent som "bondesjakk" eller "X-er og O") kan spilles slik at du aldri mister. Følgende teknikker garanterer ikke at du vil alltid vinne, men worst case scenario er at du vil ende opp i en uavgjort. Med følgende strategier i repertoaret ditt, vil du være i stand til å utfordre hvem som helst med denne trusselen: "Jeg vedder på at jeg kan spille 10 kamper Tic Tac Toe med deg og aldri miste Så la oss komme i gang."
Trinn
- 1Bestemmer hvem som går først. Du vil være den første spilleren eller den andre spilleren.
- 2Lær definisjoner og spesifikke bevegelser forbundet med følgende ord:
- Counter-angrep: Å gjøre et trekk som blokkerer motstanderens forsøk på å vinne.
- Center: Den eneste plassen på en Tic Tac Toe bord helt omgitt av andre ruter.
- Edge: En firkantet som grenser til sentrum.
- Corner: En firkant grenser ytterste 2 firkanter.
Hvis du går først
- 1Gjør ditt første trekk. Hvis du er den første spilleren, har du to valg. Du kan enten markere sentrum eller et hjørne kvadrat. Unngå å markere de andre fire kvadrater, som også er kjent som edge firkanter. Trinnene for hvert enkelt tilfelle vil bli gitt nedenfor.
- Hvis du markere midten som ditt første trekk, vil motstanderen da enten markere et hjørne eller kantene.
- Hvis de markerer en kant, sette din neste mark i noen av de to hjørnene lengst fra merket deres, som vist i figuren nedenfor som lilla firkanter. Hvis de blokkere forsøk på å vinne, er du på vei til å vinne! Bare rett og slett blokkere sin egen forsøk på å vinne ved å plassere mark i det hjørnet, og du vil være i en posisjon der du vil ha to edge,> vinnersjanser, som beskrevet i diagrammet som to rette grønne linjer. Men hvis de ikke blokkere deg, vil du fortsatt vinne uansett!
- Hvis de markerer et hjørne, bør du plassere ditt preg på en slik måte at alle tre merkene vil danne en rett diagonal linje (din mark i motsatt hjørne boksen som deres), som vist. Hvis deres neste trekk er på en kant, vil du ha to sjanser til å vinne, som beskrevet av de to grønne linjene i diagrammet. Annet enn det, vil du ende opp i en uavgjort (hvis du holder motangrep dem).
- Hvis de markerer en kant, sette din neste mark i noen av de to hjørnene lengst fra merket deres, som vist i figuren nedenfor som lilla firkanter. Hvis de blokkere forsøk på å vinne, er du på vei til å vinne! Bare rett og slett blokkere sin egen forsøk på å vinne ved å plassere mark i det hjørnet, og du vil være i en posisjon der du vil ha to edge,> vinnersjanser, som beskrevet i diagrammet som to rette grønne linjer. Men hvis de ikke blokkere deg, vil du fortsatt vinne uansett!
- Hvis du markerer et hjørne plassen som ditt første trekk, vil det være to mulige svar av motstanderen. De vil heller markere midten eller en av de øvrige kvadrater.
- Hvis de valgte å markere de andre rutene, kan du vinne. Finn torget som du har gjort ditt første trekk. Det bør være en horisontal rekke, og en vertikal rekke av kvadrater som inneholder det. Plukk en rad som ikke inneholder motstanderens trekk. Gjør din andre trekk i hjørnet som er en del av din valgte raden.
- Nå er det på tide å lure motstanderen. Se å se om du kan vinne umiddelbart eller om du bør motangrep i sentrum. Hvis du kan vinne akkurat nå, gjøre den vinnende trekk! Hvis du trenger å gå i sentrum, og deretter gjøre det og skape en situasjon der du kan vinne på to forskjellige steder. Hvis du ikke trenger å gjøre noen av disse tingene, så gå i et annet hjørne. Igjen, du har opprettet to måter å vinne på samme tid!
- Hvis de markerer sentrum, vil du merke på en slik måte at alle de tre merkene vil danne en rett diagonal linje, som vist på tegningen. De vil da ha et utvalg av merking hjørnet eller de andre rutene.
- Hvis de (a) markerer et hjørne, er du godt på vei til å vinne! Markere det siste hjørnet, som vist i diagrammet. Du vil ha to sjanser til å vinne, slik det er beskrevet i diagrammet som to rette grønne linjer. Men hvis de (b) (a)> merket alle andre ruter, er det beste scenariet uavgjort, forutsatt at du holder motangrep.
- Hvis du markere midten som ditt første trekk, vil motstanderen da enten markere et hjørne eller kantene.
Jeg tror ikke dette kommer til å være for mye hjelp, men likevel: dette er min beste trikset, hvis du markerer en kant fra begynnelsen og på din neste tur et hjørne som ikke er i nærheten av din første merket, og OPP noe, men ikke sentrum for de første to merkene, du kommer til å sikkert vinne, hvis Opp gjør center det kommer til å være en uavgjort: D (hvis du har noen spørsmål dragon_cristi_boy3@yahoo.com er min e-post) cya med kjærlighet.
Hvis motstanderen går først
- 1Tenk på din strategi som er basert på deres første trekket. Motstanderen vil velge å plassere den på midten eller hjørner.
- Hvis de markere midten, må du markere et hjørne med en gang, som vist i diagrammet.
- Hvis de plasserer sine spor i motsatt hjørne av deg, de er faktisk ved hjelp av strategien ovenfor! Sett din neste merke i noen kvadrat som ikke er ved siden av din første merke (farget i grønt i dette bildet). Da er det bare et spørsmål om å blokkere inntil et slips er nådd.
- Hvis de markerer alle andre ruter, er det bare blokkere dem. Du vil ende opp i en uavgjort.
- Hvis de plasserer sine spor i motsatt hjørne av deg, de er faktisk ved hjelp av strategien ovenfor! Sett din neste merke i noen kvadrat som ikke er ved siden av din første merke (farget i grønt i dette bildet). Da er det bare et spørsmål om å blokkere inntil et slips er nådd.
- Hvis de markerer et hjørne, må du markere midten eller du vil tape mot en god motstander.
- Når du har merket sentrum, har de to valg.
- Hvis de plasserer sine spor slik at alle merkene vil danne en rett diagonal linje, markerer ingen kantene og unngå merking ethvert hjørne, som vist i figuren som gule firkanter. Du vil ende opp i en uavgjort.
- Ellers, bare kontre sine trekk, og du vil ha et slips.
- Hvis de plasserer sine spor slik at alle merkene vil danne en rett diagonal linje, markerer ingen kantene og unngå merking ethvert hjørne, som vist i figuren som gule firkanter. Du vil ende opp i en uavgjort.
- Når du har merket sentrum, har de to valg.
- Hvis de markere midten, må du markere et hjørne med en gang, som vist i diagrammet.
Tic tac toe map
Hvis lurer på hvor ville være et trygt flytte på noen Tic Tac Toe situasjon, må du først prøve å lage et trekk som vil resultere i en gevinst for deg, eller hvis det ikke fungerer, blokkere motstanderen fra å vinne. Hvis begge alternativene er tilgjengelig, kan du bruke dette kartet som en referanse, finner situasjonen her, og gå i noen av de hvite feltene som vises. Går i en grå plass vil resultere i et tap hvis motstanderen kan finne ut hvordan å fange deg.
Hvis du vil prøve å vinne motstanderen din, foreta trekk som vil resultere i situasjoner med mye grå firkanter vist her. Deretter finne ut hvordan å lage to måter å vinne på en gang.
Tips
- Det viktigste å huske er å ta hensyn mens du spiller.
- Når to sakkyndige spiller som følger reglene ovenfor, vil ingen noensinne vinner eller taper, de vil alltid tie.
- Alltid se etter en sjanse til å vinne eller blokkere en seier først. Deretter vurdere mulige trekk og tenke på hva som ville skje etter neste trekk.
- Alltid se dine motstandere trekk.
- Studier viser at personen som bruker X er generelt en å vinne. Plukk våpenet smart!
- Vanligvis har den spilleren som går først en høyere sjanse for å vinne fordi det er ni kvadrater - den første spilleren har en sjanse til å få fem av dem, mens den andre spilleren kan bare få fire.
Advarsler
- Prøv å ikke bli psyket ut umiddelbart etter folk som sier at spillet vil ende i uavgjort. Og at du ikke vende noen tabeller. Hvis du ikke har spilt ofte mot dem, det er en sjanse de kan være dårlig på det og kan si at bare for å maskere en svakhet.
- Ikke lek med noen fortløpende. De vil finne ut din strategi overtid.
- Siden Tic Tac Toe ofte ender i uavgjort mellom to erfarne spillere, ikke spille overdrevent mot noen som viser, i spillet, at de vet hva de gjør. Spill i moderasjon.