Wkino

Slik spiller mafia

Mafia (også kalt Assassin, varulv eller landsby) er en gruppe rollespill strategispill, overlevelse, og evnen til å få øye på en svindel. Den imaginære innstillingen er en liten landsby der det lokale innbyggerne og Mafia er i en helt ut kamp for å overleve.

Det finnes mange varianter av spillet. Den versjonen som er beskrevet her krever en kortstokk og fungerer best med mellom tolv og tjue fire spillere.

Trinn

Slik spiller mafia. Splitte opp en kortstokk slik at det er ett kort for hver person som spiller (minus 1 for moderator).
Slik spiller mafia. Splitte opp en kortstokk slik at det er ett kort for hver person som spiller (minus 1 for moderator).

Sette opp

  1. 1
    Velg en moderator. Det beste er om denne personen er noen som kjenner reglene og har spilt spillet før.
  2. 2
    Splitte opp en kortstokk slik at det er ett kort for hver person som spiller (minus 1 for moderator). Kongen vil alltid være detektiv, og det bør være en konge. Dronningen vil alltid være doktor, og det bør være en dronning. Velg en dress (for eksempel klubber) for å være mafiaen. Det bør være en mafia-medlem per tre landsbyboere, rundet ned. Sette disse tre typene i kortstokken, sammen med nok vanlige kort for alle andre bortsett fra moderator.
  3. 3
    Stokke kortene og har hver spiller ta ett kort og se på det uten å vise den til noen andre. Kortet som er plukket, er tegnet som at personen spiller. Når alle har tatt og så på sine kort, vil moderator begynner spillet.
  4. 4
    Spille spillet gjennom dagen og natten runder (som beskrevet nedenfor) til enten mafia har blitt eliminert, eller antall mafia og byfolk er lik (i dette tilfellet, mafia har full kontroll over de stemmeberettigede). Spillet begynner med en dagers syklus, der mafiaen ennå ikke vet hvem de andre Mafia medlemmer.

Natt syklus

  1. 1
    Har moderator begynne natten syklusen ved å fortelle alle om å lukke øynene og la hodene ned.
  2. 2
    Når alle er "sover", moderator bør instruere mafia å våkne opp og velge et offer. De mennesker som har mafia kortene vil åpne øynene og bestemme seg imellom (så stille som mulig) som de ønsker å drepe. De informere moderator av hvem offeret er (ved å peke på ham eller henne) og moderator vil da fortelle mafiaen for å gå tilbake til hvilemodus.
  3. 3
    Moderatoren vil instruere lensmannen å våkne. Lensmannen vil da peke ut en person som de mistenker for å være en Mafia-medlem og moderator vil stille indikere (gjennom en tommel opp eller tommel ned) hvorvidt at personen er medlem av mafiaen. Hvis Sheriff var rett han eliminerer Mafia-medlem og hvis han tok feil han vet en annen uskyldig (bortsett fra seg selv eller en person han valgte feil på en av de forrige nettene). Moderatoren vil da instruere lensmannen for å gå tilbake til å sove. Merk: I en alternativ måte å spille, gjør Sheriff / Detective ikke automatisk eliminere Mafiamedlem han / hun har identifisert. Snarere er det opp til lensmannen for å overbevise innbyggerne neste dag som mafiaen medlem er.
  4. 4
    Legen vil da bli bedt om å våkne opp og velge en person til å redde. Legen vil da (stille) peker på en person for å lagre. Han kunne også velge å redde seg selv (eller seg selv). Hvis personen valgt å bli drept av mafiaen ble lagret, vil de overleve natten. Ellers vil ingenting skje med den personen frelst og personen drept vil dø.

Dagers syklus

  1. 1
    Moderatoren vil da instruere alle til å våkne opp bortsett fra personen som ble drept - med mindre legen har nøyaktig spådde hvem mafia forsøkt å drepe, i så fall at personen har blitt lagret. De døde fortelle noen historier, så den som blir drept i spillet må forbli taus for resten av spillet.
  2. 2
    Hold diskusjoner. Byfolket (dette inkluderer, sheriff, og Mafia) bør diskutere nylige hendelser. Ingen kan vise kortene sine, selv om de kan prøve å overbevise andre om at de er en viss rolle. Når diskusjonen har utviklet seg til et punkt der noen har en mistanke, spille inntektene til anklagene.
  3. 3
    Gjør beskyldninger. På dette punktet, kan noen lage en anklage mot en annen spiller som sier at de tror at den andre personen er en del av mafiaen. Når en anklage er gjort, må det være avgitt av en annen spiller for at beskyldningen å bli tatt til en stemme. Når noen har blitt anklaget og utlånt, må anklageren forklare begrunnelsen bak anklagen. Deretter andre spillere kan snakke om de tror at beskyldningen er rettferdig.
  4. 4
    Forsvare den tiltalte. På dette punktet, kan alle som velger å forsvare den tiltalte og den siktede har da rett til å forsvare seg selv og forklare hvorfor det er ingen måte at han eller hun kan muligens være en del av mafiaen. Dette kan skje i en prøve-aktig setting, der de tiltalte snakker om en fiktiv alibi og ofte beskylder andre spillere i hans eller hennes erstatter. Spillerens kan sitere deres forhold til andre spillere som en grunn til at de ikke kunne være i mafiaen.
  5. 5
    Har en stemme. Moderatoren ber nå som mener at tiltalte er skyldig og en stemme blir tatt. Valgprosessen kan eller ikke kan være anonym.
  6. 6
    Påfør dommen. Dersom et flertall av de stemmeberettigede spillerne stemme skyldig, de tiltalte viser hans eller hennes kort og er nå ansett drept. Dersom ingen kortene ble brukt, kan den tiltalte bare opplyse hvorvidt de er i mafiaen. Hvis det ikke er et flertall av skyldig, anklagene begynne på nytt. Dagen runden fortsetter inntil noen har blitt erklært skyldige og fjernet fra spillet, og natten runden begynner på nytt.

Variasjoner

  • I en venstreorientert versjon av spillet lensmannen er erstattet av en revolusjonær helten av folket som Assata Shakur, Emma Goldman, eller Ernesto Che 'Guevara. Likeledes mafiaen er erstattet av FBI og vinne spillet innebærer å eliminere alle FBI-agenter. Folk som spiller disse versjonene av spillet generelt kaller spillet "Emma" eller "Assata" i stedet for "Mafia".
  • Moderatoren kan plukke ut de mafia medlemmer, sheriffer, osv., av ham / henne selv. Dette er bra hvis moderator kjenner spille nivået på spillerne, og kan gjøre en mer balansert spill.
  • Gi litt tid (5-15 minutter) før hver diskusjon (så denne gangen kan skje flere ganger per dag) for folk å snakke hemmelighet. De kan ikke vise kortene, men dette kan være en tid for å prøve å overbevise noen du er uskyldig før de åpenlyst du anklage.
  • En annen posisjon gitt ut kan være at informanten. Denne personen får vite hvem mafiaen er uten at de vet hvem hun / han er. Informantens jobb er å hjelpe innbyggerne, men de må være forsiktig fordi hvis mafiaen mistenker noe, vil hun / han sannsynligvis bli drept. I løpet av den første natten, vil moderator fortelle mafiaen å gjøre noen form for tegn (f.eks heve hendene nøye), og la informanten åpner hans / hennes øyne, og dermed se hvem som tilhører mafiaen. Se Relaterte Googles nedenfor for en mer detaljert beskrivelse om hvordan man spiller denne versjonen av spillet.
  • Noen andre roller som brukes for moro er det Armor, som ikke kan bli drept av mafiaen, og bare bli stemt ut, the Bandit, som ikke har stemmerett, men vet hvem mafiaen er og arbeider for å hjelpe mafiaen, den advokat, som velger noen å forsvare og at personen ikke kan bli stemt ut følgende morgen, Rambo, som kan kaste en "granat" på noen og drepe den personen og de to personer på hver side i en sving, og bussjåføren, som kan blindt endre to personers roller. De eneste rollene som er helt nødvendig er at av moderator og mafia.
  • En annen variant legger kun to spillere til det opprinnelige settet, "the Serial killer" og "Postman". Den Seriemorder går etter at legen, slik at legen ikke kan lagre hvem han dreper. Den seriemorder kan bli drept av mafiaen, men, men likevel dreper noen som turn. (Note # 1: The seriemorder er ikke mafia, så lensmannen ikke kan "oppdage" ham MERK # 2:. Det er best å ikke avsløre kortene når du spiller med en seriemorder, med fortelleren fortsatt kaller hans tur, selv når han er død.) Postmannen fungerer som en normal landsbyboer, bortsett fra en liten overraskelse. Når han blir drept, avslører han seg ​​som postmannen og går "postal," å ta noen med seg i graven.
  • For store grupper, er det ofte interessant å ha to separate, konkurrerende grupper av Mafia.
  • Spillet kan gjøres vanskeligere for mafiaen hvis de ikke kan kommunisere om natten. Om natten, anfører det moderator alle spillernes navn, og medlemmene av mafiaen, uten å åpne øynene deres, gjør et tegn på en spiller som de ønsker å drepe. Dersom minst halvparten av mafia medlemmer stemte for samme person, han / hun dør, ellers ingen blir drept. Mafiaen har å velge offeret i dag syklus, sannsynligvis ved øyekontakt, slik at borgerne ikke merker det. Selvfølgelig, den første natten de må åpne øynene å se hverandre.
  • Det er enda mer spennende hvis spillerne ikke vise kortene sine når de dør, bare på slutten av spillet. Så byfolk vet ikke hvor mange mafiamedlemmer er fortsatt i live.
  • Spillet kan også spilles som Vampires eller Varulver. Dette gir den en litt mer av en Halloween følelse.
  • En annen variant, er å forlate alt annet det samme, bortsett fra at når alle våkner opp, forteller moderator en historie om hvordan den personen døde, kan det være morsomt eller skremmende, alt du vil. Så alle stemmer på hvem de tror mafiaen er.
  • En interessant vri: The Other (eller Alien). Enkleste hvis du har lege i spill. The Other ser ut som en landsbyboer. Etter mafia og legen har gjort sine gjerninger, vekker den andre. Hvis mafia plukket ham for drapet, gir moderator the Other noen tegn. Den andre er nå aktiv. I løpet av neste dag, bør den andre gjør alt mulig for å bli lynsjet. Hvis de lykkes, de andre vinner. (Den andre taper hvis lynsjet før aktivering)
  • Noen mennesker spiller dette spillet med en magiker som er på innbyggerne side og kan velge å drepe en person som de mistenker er mafia hver natt og kan redde en person fra å bli lynsjet ved å signalisere til moderator.They kan gjøre hver ting bare en gang om.
  • The Lycan - De er en borger (de vet om de er Lycan skjønt og selv en Mafia kan hevde å være den Lycan), men hvis Detective eller Psychic sjekker dem i løpet av natten, de synes å være en Mafia. Det er sorta suckish rolle å være, men det hjelper mafiaen. Hvis de dør de er avslørt å være en Mafia.
  • Den Peeping-Tom - The Peeping-Tom får lov til å åpne øynene når som helst. Denne personen kan finne ut hvem som spiller hver rolle i spillet, men dette gjør personen svært utsatt for å bli drept av mafiaen.
  • Bestemor With A Shotgun - Hvis bestemor med en hagle blir besøkt av noen i løpet av natten, dør den personen. Så hvis synsk eller detektiv undersøker henne, dør de. Hvis Mafia prøver å drepe henne, er en tilfeldig Mafia drept. Hun kan ikke bli drept av mafiaen. Folk undersøker henne vet ikke om de døde på grunn av henne eller på grunn av mafiaen eller whatnot. De er på borger team.
  • Cupid - På den første natten Amors plukker to personer til å være elskere. Hvis en av de elskende dør de andre dør av et knust hjerte umiddelbart. Så sier Cupid plukket Bob og Bill til elskere (bare for å legge til, de trenger ikke å være av motsatt kjønn), hvis neste kveld mafiaen drepe Bob, Bill vil også dø for samme kveld. De to personene vil bli varslet når de er valgt og vet hvem den andre lover er. Cupid er på borger team. Alternativt kan de to elskende bli utpekt i begynnelsen av spillet ved kortene (for eksempel kan to hjerter og to av diamanter identifisere roller elskere). Elskere vil da bli vekket opp av moderator under den første natten lang nok til å gjenkjenne hverandre.
  • du kan også legge inn en Romeo og Julie par. Hvis en av paret blir drept eller lynched den andre dreper dem selv og en annen person.

Tips

  • Realistisk er det minste antall spillere som trengs for et spill 7 (5 Town vs 2 Mafia).
  • Det er ofte interessant å spørre Mafia medlemmer (og underfundig byfolk) om sine strategier når spillet er over.
  • Holde tett styr på hvem som beskylder hvem som støtter hvem, osv. Senere i spillet, kan det være en scene der alle er rart å finne ut hvem som kan være mafia, og vite de stemmeberettigede rekord av mennesker kan hjelpe mye.
  • Sittende i en sirkel, uten fancy tabeller eller musikk, gir en grøssende "heksejakt" luft til spillet. Ikke glem å komme inn i dette spillet er det som gjør det morsomt.
  • For å gjøre spillet interessant, kan moderator gjøre opp kreative og forseggjorte historier om hvordan offeret ble drept eller lagret.
  • Hvis du har blitt drept, er det fortsatt gøy å sitte rundt og se hvordan spillet utvikler seg.
  • En utmerket strategi for et Mafiamedlem ville være å stemme ut andre mafia medlemmer. På denne måten vil ingen noensinne mistenke ham / henne.
  • Antallet Mafia bør ideelt sett være en mafia for hver tredje townspersons. Et eksempel kan være hvis det er 16 personer som spiller så det bør være fire mafia, hvis det er 20 personer som spiller så det bør være 5 mafia. Ved hjelp av dette forholdet, innbyggerne i utgangspunktet har en rekke mislynches tilgjengelig for dem lik antall Mafia medlemmer minus en. Hvis du mener det faktum at antall riktige lynches nødvendige for å vinne spillet er lik antall Mafia medlemmer, så kan du se hvorfor dette 3-til-en-forhold må opprettholdes.
  • Når du øker antall spillere, vil du ønsker å øke antall tegn spillere også. Dette er spesielt bra når du har nok folk at alle er lei av å være en townsperson hver gang. På dette punktet, begynne å tjene opp tilfeldige tegn som har evnen til å gjøre visse ting. Dette krever mer arbeid fra moderator, som må holde styr, men det kan være verdt det for store kamper.
  • En annen utmerket strategi som er litt vanskeligere å trekke av, og krever å spille med en lege eller medic. En mafia-medlem etter å ha ledet en kostnad mot en annen mafia kan si noe til effekten av "hvis han / hun er mafia medic / legen trenger for å redde meg." I løpet av natten når medic er å velge hvem du skal redde den personen kunne også peker på seg selv. Dette vil gi av den falske vibe til medic at personen er lensmannen eller detektiv. Når mafia-medlem har hans / hennes tur i løpet av natten da bør de begår selvmord. VELGE å drepe sin / henne selv. Hvis medic er smart de skal redde mafia medlem fra hans / hennes eget selvmord. Fra da av mafia-medlem vil ha avskrekket mistanke for resten av spillet, med mindre de er sjekket ut av lensmannen / detektiv.
  • Når du er kalt til å våkne opp det ville hjelpe deg hvis du sitter stille, og når du velger noen å drepe eller peke på noen eller å spare someone.Then når du får beskjed om å gå tilbake til å sove gå ned så stille som mulig så når hver kroppen gjør beskyldninger de ikke tror du er mafiaen.
  • Når anklage en spiller / verge seg spillere kan velge å stole på fiktive argumenter, som siterer alibi og fiktive tidligere hendelser. Dette er lettere å gjøre hvis moderator forteller forseggjort historier som viser hvordan offeret døde. Mens disse argumentene kan faktisk ikke bevise noen skyldig eller uskyldig, kan de gi informasjon om hvorvidt den mistenkte føler seg skyldig.
  • Det finnes mange varianter av dette spillet. Føl deg fri til å eksperimentere.
  • En måte å spille er å ha et informasjonsmøte runde før dagtid og nattetid runder. Moderatoren ber alle om å lukke øynene. Moderatorene spør deretter mafia å våkne opp og signalisere til moderator hvem de er uten å drepe noen. Da Sheriff, så legen, deretter eventuelle andre spesialtegn. Dette gjør det mulig for moderator å vite hvem som er hvem og en mulighet for innbyggerne til å lytte etter ledetråder som lyder eller bevegelser for dagtid runde.
  • Det verste giveaway et Mafiamedlem kan gjøre er å ta livet av noen som hadde anklaget en Mafia medlem i løpet av dagen, så det peker en hånd rett ved Mafia medlem hvis noen spør "Hvem ville ha nytte av det?"
  • Dette spillet kan også spilles over et forum, noe som gir mer hemmelighold og bedrag, samt et mer passende tidspunkt prosess.
  • Det er en god idé å gjøre den eneste gangen hvor du kan vise dine kort bli når du dør. Ellers får lensmannen enorm makt for en runde (eller lenger, hvis legen beskytter ham), og hvis noen aldri viser hans eller hennes kort, det er en død giveaway at han eller hun er Mafia.
  • Ikke prøv å ty til tilfeldige beskyldninger i den første runden. Dette er den beste tiden å dømme folks atferd. Også se på som synes å være sikker på identiteten til visse mennesker - de kan være Mafia.
  • Hvis bare moderator vet hvor mange Mafia medlemmer er i spillet, så er det et element av gjetting.
  • Hvis du er sheriff, og det er deg, en mafia-medlem, og en townsperson sørg for at hvis du vet hvem mafia-medlem er, forteller townsperson at du er lensmannen.
  • Hvis antall spillere ikke er et multiplum av 4, og du må avvike fra normal 3-til-1 Town til Mafia ratio, så litt fiksing og triksing med spillet er nødvendig for å opprettholde rettferdighet. Å være en av fra et multiplum av fire kan ofte bare bli ignorert (for eksempel ha tre Mafia i en 11-player spill eller tre Mafia i en 13-player spill spiller svært likt tre Mafia i en 12-player game). Det er tilfeller der har 10, 14, 18 osv. spillere der spillet moderator må vurdere å legge en annen Mafia medlem, men også samtidig gi Byfolk lagt roller som en lege, inspektør, etc.

Advarsler

  • Den første runden av et spill kan vare lenger enn en time. Den gjennomsnittlige runde er rundt 10-45 minutter, og hele spillet kan vare godt over 3,5 timer.
  • Husk at hvis du leke deg yngre barn, har de en tendens til blurting ut hvem mafiaen er.

Ting du trenger

  • En stor gruppe av mennesker (vanligvis 10 eller mer)
  • En kortstokk