Wkino

Hvordan bygge en effektiv pokemon dekk (TCG)

Spille Pokémon er morsomt og utfordrende, og kortene er laget slik at ulike sett spille sammen, det er ikke nødvendig å være låst til "pre-bygget" dekk, de laget av produsenten - du kan lage din egen, du velger dine favoritter fra noen settet du vil. Denne opplæringen vil hjelpe deg å bygge din egen kortstokk slik at du kan begynne å spille på turneringer og en lokal league!

Trinn

Hvordan bygge en effektiv pokemon dekk (TCG). Tenk på hva slags dekk du vil.
Hvordan bygge en effektiv pokemon dekk (TCG). Tenk på hva slags dekk du vil.
  1. 1
    Tenk på hva slags dekk du vil. Liker du å spille vann og ild Pokémon, eller Psychic og Fighting? Du skal bare ha to forskjellige typer Pokémon på dekk, med noen unntak. Enkelte dekk kan effektivt bruke mer enn det.
    • Prøv å lage din typer utfyller hverandre hvis mulig - for eksempel vann og elektrisitet er gode følgesvenner, er som Brann og Grass.
    • Ta hensyn til de svakhetene dine typer, også. Hvis Psychic typer har svakhet til mørk, spille Fighting typer (fordi de fleste Mørke Pokémon har Fighting svakhet) for å motvirke mørke typen Pokémon.
    • Husk at du kan bruke fargeløs type Pokemon i all slags dekk til bulk den opp og fylle hullene, og de har ofte mange nyttige effekter. De ofte kan bruke en hvilken som helst form for energi, også, slik at de kan brukes i en hvilken som helst dekk.
  2. 2
    Har en strategi i tankene om hvordan du kan vinne eller få motstanderen til å miste. I Pokémon TCG, kan du vinne på en av tre måter: Samle dine motstandere seks premie kort, gjøre motstanderen går tom for Pokémon på feltet, eller hvis motstanderen går tom for kort til å trekke i begynnelsen av hans / hennes tur. Spør deg selv:
    • Hvilken tilstand vil dekk fokusere på å vinne kampen? Hvordan vil det best oppnå det?
    • Hva er de måter som motstanderen kan motvirke din strategi? Hvilke kort kan du bruke til å minimere dine svakheter og maksimere dine sterke sider?
  3. 3
    Husk å holde god balanse som du velger. Mange dekk feste med omtrent 20 Pokémon, 25 trenere og rundt 15 energier for en god blanding, selv om det ofte avhenger av hvilken type dekk du spiller.
    • For eksempel, utfordret en Blastoise / Keldeo-EX Deck fra 2012 By Championships 14 Pokémon, 32 trenere og 14 energi. Det hele avhenger av hva du prøver å gjøre.
  4. 4
    Tenk om spillet som en tre-rollespill. Først av alt, må du kjøre flere kopier av dine viktigste angriper, og du vil trenge mer av Basic Pokémon enn i trinn 2, fullt utviklet seg, for å være sikker på at du har en aktiv Pokémon og masse for benken.
    • Grunnleggende vil bli slått ut raskt, så vær sikker på at du har noen videreutviklinger til senere stadium Pokémon opp ermet, og utvikle seg så raskt som mulig for å gi spillet noen substans etter den første bølgen av små er gjort.
    • Til slutt, sørg for at du tenker på finalebordet, og har en eller to virkelig store en-hit KOers du kan tegne for sent i spill. De fleste dekk har en "start"-kortet som Cleffa eller Pichu, kan kortene som disse som hjelper ditt oppsett.
  5. 5
    Balansere kortene dine. Det er godt å bruke kort som hjelper hverandre. Det må være en god dekk! Strategi er viktig!
    • Se etter synergier i kortene. For eksempel Hydreigon og Darkrai-EX er et gode på å bevege seg rundt Pokémon og energier fritt. Se etter andre flott kombinasjon å bruke for din fordel.
  6. 6
    Velg din trenere til beste fordel med Pokémon din. Du trenger en god 5-8 kort for uavgjort makt, hvis du ikke kan få de nødvendige kortene, kan du ikke vinne.
    • Husk at du kan sette opp til fire av enhver kort i kortstokken din, og hvis dekk er sterkt avhengig av en bestemt hendelse, bør du øke sjansene dine for å gjøre denne hendelsen skje ved å sette flere kopier av de avgjørende kortene i kortstokken din.
    • Du bør ha rundt 5 eller så kort for å støtte og øke opp dine Pokémon. Eventuelle gjenværende plassen kan brukes til å bekjempe ofte brukte kort mot svakheter eller å oppdatere din hånd eller benk.
  7. 7
    Test dine dekk ved å tegne som om du spiller mot en motstander. Husk å begynne spillet, må du tegne minst en grunnleggende Pokémon, så vær sikker på at du har rikelig med Grunnleggende å sørge for at du får en god åpning uavgjort. Så det er hva du har å gjøre!
  8. 8
    Ikke ha for mange trenere og støttespillere fordi de må kastes etter ett bruk. Å ha for mange energi kortene er bortkastet med mindre du har Pokémon (som Reshiram) som forkaste energi når du bruker et angrep eller evne.
  9. 9
    Ikke lager for mange trinn 2 videreutviklinger. Nyere dekk har en tendens til å unngå å bruke Stage 2 Pokémon, unntatt Reshiphlosion dekk (dette dekket, siden 2012-2013 rotasjon er nå delvis ulovlig). Noen unntak til denne regelen også inkluderer å ha Eelektrik som en Stage 1 for å bruke Dynamotor evne. Jo lengre tid det tar å utvikle dine Pokémon, har mer tid motstanderen din til å angripe og oppsett.

Tips

  • Hold kortene du ikke trenger, du tenker kanskje det er ubrukelig, men andre kan synes det er en skatt for sine dekk.
  • Du kan vurdere å ha legendariske Pokémon som Palkia, Dialga, Giratina, Mewtwo, Arceus, etc. fordi de er enkle og trenger ikke utvikler seg. (Også høy i angrep stat)
  • En ubalansert dekk kan føre til en katastrofe av en kamp.
  • Bruk pokemon og trener kort som kompliment hverandre. for eksempel, vil du ønsker å holde en tank som gevinster hk bruker energi kortene på banen så lenge som mulig, så vurdere å få healing trener kort og pokemon.
  • Hvis du ikke allerede har gjort, finne en liga. Det vil hjelpe deg å teste spill, og andre kan hjelpe deg med trading. Du kan også få venner.
  • Prøv å bruke Pokémon Prime. De er vanskelig å få, men verdt det.
  • Prøv å bruke trainer kort som tillater deg å bruke andre trener kort til din fordel.
  • Ikke glem at grunnleggende Pokémon er gode. Når du bygger dine dekk du trenger mange grunnleggende Pokémon.
  • Husk å holde kortene dine trygge, og holde gode kort i tilfeller (god stand).
  • Hold energi-til-skade forholdstall i tankene. Velg Pokémon som omhandler mye skade (eller gi status plager) for lave mengder energi.
  • Når du foretar en Pokémon dekk husker at det å ha en sterk angripende Pokémon er ikke hele spillet. Kort som Kingdra kan du Poke Strøm Spray Splash for en skademarkør på før du angriper.
  • Som du får erfaring i spillet, bør du vurdere å fjerne noen av Pokemon som ikke er relatert til din viktigste angriper, og erstatte dem med trenere vil tillate deg å søke på dekk for videreutviklinger, eller hoppe over en evolusjon scenen.
  • Husk at en Pokémon TCG dekk bare har 60 kort. Intet mer, intet mindre.
  • Noen ganger er det best å ikke ha videreutviklinger for dine pokemon, for eksempel med jigglypuff og wigglytuff hvis du ønsker en støtte pokemon. Jigglypuff gjør mindre skade, men setter motstanderens pokemon å sove, mens wigglytuff er ren skade. Hvis du ønsker å stoppe motstanderen, slik at du kan feste energier, ville jigglypuff langt være det beste valget.
  • Prøv ikke å spille en svært frustrerende dekk (dvs. en som knapt tillater andre å spille i det hele tatt, eller tofter deres hver bevegelse) når praktisere med venner eller spille for moro skyld, fordi dette ødelegger moroa for andre. Det er spesielt viktig når man underviser en ny spiller. Hvis du knuse, desimere og ødelegge din newbie motstander, vil han / hun ikke har det gøy, og mest sannsynlig, ikke vil ønske å spille med deg igjen. Men hvis du lar nybegynner å bruke sterkere dekk, vil du hjelpe dem å forstå mer komplekse spill tidlig, og oppmuntre dem ved å gi dem positive opplevelser i sine første kamper.
  • Aldri har mer enn tre ex kortene i kortstokken din uansett hvor fantastisk og god jakt det kan være, fordi hvis de blir slått ut, tar motstanderen to premie kort.
  • SP Pokémon er et tilbakeslag spesielt fordi de har lite HP. Men vurdere å bruke en eller to av dem i dekk fordi de er vanligvis Stage 2 Pokemon som ikke trenger utvikling.
  • En pokemon eller dekk svakhet kan også være nyttig, for eksempel en svak pokemon som ikke har en retrett kostnad, eller en kortstokk hvor det er vanskelig å trekke grunnleggende pokemon første prøve, som konsentrerer seg om drøye motstanderen slik at de går tom for kort til å tegne. i det siste, ville motstanderen trolig benytte anledningen til å trekke ekstra kort, som ofte vil føre til deres nederlag.